Vakantiegevoel - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel

Door: Nele

Blijf op de hoogte en volg Nele

16 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Auckland hebben we inmiddels achter ons gelaten maar toch nog een paar woordjes daarover. Woensdagnamiddag hadden we een geleide stadstoer. Een grote bus voor 8 toeristen en een grappige 67-jarige chauffeur die ons veel wist te vertellen. We hebben leuke plekken gezien, mooie uitzichten over de stad en prachtige baaien. Zon en zee, dat werkt altijd.

's Avonds een leuk ronddraaiend diner gehad in de Sky Tower. Dat was heel apart. Zo'n uitzicht! We hebben twee keer het rondje gemaakt. Ik heb er ook kennis gemaakt met de Nieuw-Zeelandse wijn. Delicats Chardonnay. Als ik hem vind in de winkel, neem ik er zeker een fles van mee.
Daarna weer vroeg bed in gekropen. We waren toch nog vermoeider dan we dachten.

Donderdagochtend viel er mij plots iets binnen."Tjeerd, heb jij eigenlijk wel je blouse/hemd meegenomen voor de trouw van komende zaterdag?" Oeps, vergeten. We hadden nog de voormiddag in Auckland dus we zijn gaan "shoppen". De sjiekste klerenwinkel van de stad kon ons niet aan een chocoladebruin hemd helpen. Beetje verder bij een soort van stockverkoop hadden we meer geluk. Geen hoogstaande couture, maar dat kan je voor €10 niet verwachten :).

's Middags in een echt Frans café gaan eten en om 13u30 vertrok de Northliner bus naar Kerikeri. We zijn uiteindelijk een beetje eerder in Paihia afgestapt want daar was het aanstaande bruidspaar met de familie toegekomen om de kerkdienst te oefenen. Een hele eer om publiek te mogen zijn! Het is een mooi kerkje op 30m van het strand. Machtig prachtig! Nadien zijn we met z'n allen gaan Chinezen.

Deze dagen mogen we verblijven bij Vanessa en Scott (het bruidspaar). Ze hebben een groot huis - aan ruimte geen gebrek in Nieuw-Zeeland - en een dito tuin met veel palmen. Het vakantiegevoel is sterker aan het worden. Nu zitten we op een terras en om jullie helemaal mee te nemen in dat gevoel, we hebben daarnet in het zwembad gezeten onder een staalblauwe hemel.

Vanavond gaan we BBQ'en met z'n allen voor Scott z'n verjaardag en morgen is dan de grote dag. Om 15u begint het in de kerk van Paihia... to be continued.

We hebben intussen een paar foto's op de site gezet. Er kunnen er maar 10 op maar het plan is om er telkens nieuwe te zetten.

• 16 Januari 2009 - 07:19

ZaiMan:

Chocoladebruin hemd voor n trouw?! Kiwi's, blijf het gekke mensen vinden.

Nele, load es n foto up van dat kerkje, want als ik me niet vergis ben ik er ook nog geweest. Echt prachtig daar: 's avonds kuieren op het strand, een horizon bezaaid met eilandjes... Allez, zal maar es beginnen werken.

Mzzl

• 16 Januari 2009 - 07:27

Nadia:

Jawadde, ikke jaloers zenne! Nog veel plezier daar! en niet te zat van die wijn, he Nele :-p

• 16 Januari 2009 - 10:42

Jolanda Goos:

Nou ophouden hoor met al die berichten over zon, palmen, heerlijk eten, fantastisch uitzicht en het ultieme vacantiegevoel ;-D
    Veel plezier morgen op de trouwerij en geniet van jullie reis, ik lees lekker mee en ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan beleven en zien.

• 16 Januari 2009 - 11:43

Herman:

Ik vind het allemaal prachtig.

Ben bebieuwd of opa het ook volgt.

M.vr.gr.

Herman

• 16 Januari 2009 - 14:20

Anneke En Rudi:

Hoihoi,
    amai, tof om jullie reisverhaal te kunnen volgen. Geniet er van!
    Ben ook benieuwd naar dat kerkje aan het strand.
    Groetjes

• 16 Januari 2009 - 16:55

Gea En Wim:

Ja op deze manier komen er steeds meer dingen bij om deze reis ook eens te gaan maken. Heerlijk om te horen, dat jullie het goed hebben. Veel plezier vandaag.En ja, dat is wel een schade post zo'n overhemd. Jammer Nele één wijntje minder :-)
    Blijf lekker genieten

Wim en Gea

• 16 Januari 2009 - 17:53

Frits En Winy:

geweldig !

veel plezier..

trouwerij ??? oefenen ???

liefs

Frits & Winy

• 16 Januari 2009 - 19:25

Luc:

Terwijl ons weekend- gevoel sterker aan het worden is genieten we mee van jullie uitvoerig verslag en van de indruwekkende reportage. Vergeet toch maar die 2 kilo kiwi's niet en enjoy the trip!
    C en L

• 16 Januari 2009 - 20:23

Lut:

Leuk!
    Amuseer jullie morgen op het huwelijksfeest!

• 17 Januari 2009 - 13:20

M.tenbrinke.:

Tjeerd en Nele ik kan het goed volgen.Ik vind het mooie foto,s.Ik hebhoop datjullie een fijn feest mogen beleven.Opa trn BRINKE.kAMPEN

• 17 Januari 2009 - 19:56

Christine:

En hoe was het trouwfeest ? Hoe mooi was de jurk ? en had hij de ringen niet vergeten ?
    Fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben en palmbomen, dat spreekt tot de verbeelding.
    Geniet maar !
    moeke

• 18 Januari 2009 - 08:50

Frans Uijlenhoed:

Het ziet er naar uit als ik dit zo lees dat jullie het echt voormekaar hebben! Wat een mooi land! Geniet ervan! Alles loopt goed hier in btv en zo, so don't worry mate! Groet
    Frans
    Amsterdam

• 18 Januari 2009 - 10:22

Femke En Sjoerd:

Veel plezier aan de andere kant van de wereld. Wij lezen met plezier mee!

• 18 Januari 2009 - 10:43

Gea En Wim:

Hoe was het feest?? Ik ben benieuwd naar de foto's. Hebben jullie een goede reis gehad?? Veel plezier met jullie toer en het slapen in Jailhouse. Hier alles ok.

groetjes Mom and Dad

• 18 Januari 2009 - 16:10

Ann & Ella:

Pas nu de tijd gehad om jullie berichtjes te lezen, tussen pampers, flesjes en wasjes door.
    Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben, en de foto's zien er alvast leuk uit.
    Geniet ervan, wij kijken alvast uit naar de volgende dagboekfragmentjes!