De ochtendstond… - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu De ochtendstond… - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu

De ochtendstond…

Door: Nele

Blijf op de hoogte en volg Nele

13 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren om 13u lokale tijd geland in Auckland. 22°C zei de piloot, maar het gevoel gaf warmer aan. Misschien omdat we van bijna 30°C verschil kwamen. De bus genomen naar het centrum en vandaar nog een stukje naar het hotel gewandeld… bergop met de koffers.

We zitten in het Sky City hotel wat deel uitmaakt van een uitgaanscentrum en wat verbonden is aan de Sky Tower (328m hoge mast en uitkijk). Heel erg netjes, mooi uitzicht op de Harbour Bridge, airco die het heel goed doet, internet op de kamer, etc…

Na een deugddoende verfrissende douche zijn we richting de haven gewandeld en zijn we op de “foodcourt” in een winkelcentrum gaan eten. Tjeerd heeft de eerste Mac al eer aan gedaan en ik heb me weer laten verleiden door een noedelsoepje. Zoals wij veel Noord-Afrikanen met bijpassende restaurantjes hebben, zo is het hier met alles wat op –ezen eindigt en uit Azië komt. Mij ga je niet horen klagen :-)

Nog een beetje gewandeld en dan toch maar naar het hotel want we trokken het niet meer. Om 18u30 lag Tjeerd al te ronken en een uur later ben ik ook gaan slapen. We zijn pas om 6u15 (voor jullie 18u15 dinsdagavond) echt wakker geworden, dus de jet lag lijkt voorlopig onder controle.

Na een lekker en uitgebreid kiwi-ontbijt – al lijkt het erg veel op English breakfast – zijn we langs het casino gelopen dat zelfs al/nog open was! Je vraagt je af of er om 8u ’s morgends al mensen zit te gokken, en jawel hoor! Voornamelijk maori’s aan de slots, de roulette- en blackjacktafels.

Deze voormiddag doen we nog rustig aan en in de namiddag hebben we een georganiseerde Auckland city tour. Voor vanavond hebben we gereserveerd in het Orbit Restaurant. Dat bevindt zich ongeveer in de helft van de Sky Tower en draait in 60 min om zijn as. Wij zijn heel benieuwd naar het uitzicht daar. De foto’s krijgen jullie zeker nog te zien.

• 13 Januari 2009 - 21:31

Kristle:

Vanuit Zeeland naar nieuw Zeeland haha!!!! Wat super dat jullie daar zijn. Daar wilde ik ook altijd al naartoe grrgrrr!!! maar ben niet jaloers hoor!!!haha
    Ik hoop dat jullie een fantastische tijd hebben samen en ik hoop een hoop foto's en verhalen te zien.
    Ik zal jullie volgen via het internet, dat is een heel leuk idee.
    Veel plezier!!!!!!!!!!!!!

groetjes kristle

• 14 Januari 2009 - 06:59

Jelmer En Carline:

Hallo daar!

Wat leuk he zo'n reis. Maak er iets moois van wij lezen mee.

groetjes uit Fryslan!

• 14 Januari 2009 - 09:38

Joop En Loekie:

Hé geweldig, Nieuw Zeeland!!! Dat leek ons ook wel wat. Luitjes ontzettend veel reisplezier toegewenst vanuit Kampen. We gaan jullie zeker volgen. Groetjes!!!

• 14 Januari 2009 - 10:36

ZaiMan:

Hello-oo

En waar blijven de foto's?

• 14 Januari 2009 - 10:46

Inge:

Klinkt al goed vind ik. Ik vermoed dat jullie nog heel veel knappe plekjes gaan tegenkomen. Geniet ervan!

• 14 Januari 2009 - 15:19

Goele:

Hey Nele en Tjeerd, die temperatuur da's om jaloers op te zijn alhoewel ik die sneeuw van de afgelopen week hier in België ook kei fijn vond.
    Zoals iedereen ben ik benieuwd naar de kiekjes want N-Z staat bij ons ook nog op de planning.
    Veel groetjes, geniet van je reisje en van elkaar. Groetjes, Goele.

• 14 Januari 2009 - 16:41

Wilfried De Munter:

Hallo Jullie,
    Ik volg op de voet!
    Deze bestemming stond altijd al op m'n verlanglijstje.
    Genieten!!
    Wilfried

• 15 Januari 2009 - 10:59

Ingrid Van Lier:

Leuk dat je zo aan het genieten bent, en je mag nog zo lang !
    Ik hoop dat je geen soep besteld hebt in het Orbit Restaurant. Als het een beetje tegenzit stroomt het uit je bordje. Geniet lekker verder. Je zal wel gehoord hebben dat er een griep-epidemie uit Belgie onderweg is naar Nederland dus daar maken veel mensen alvast " gebruik van" hier. m.a.w. de ziekmeldingen schieten om je oren. Daar zullen jullie in ieder geval geen last van hebben. Veel plezier verder.
    groetjes van de "werkende klasse"