Vakantiegevoel, twee uitstappen en goed weer... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel, twee uitstappen en goed weer... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Nele De Munter - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel, twee uitstappen en goed weer...

Door: Tjeerd

Blijf op de hoogte en volg Nele

08 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Nele heeft de afgelopen 4 weken onze verhalen verwoord. Nu mag ik een keer :)

Na 2750km (zuidereiland) en 1600km (noordereiland) zijn we weer terug waar het allemaal begon, bij Vanessa, Scott en Jorja (hun dochter).

Maar nog even terug. Zaterdagochtend hebben Nele en ik de laatste keer het centrum van Auckland bezocht, nog wat kleine ditjes en datjes gekocht (oa. stropdag van de All Blacks) en rond 11u45 vertrokken naar Kerikeri.

De eerste 100km verliepen goed, maar kwamen vervolgens in de file. Echt, 4400km zonder enig probleem en dan in de laatste 150km een file en ook een ECHTE file. Minimaal 1uur vertraging.
Stel je voor Waitangi-day, prachtig weer en allemaal met boot, kinderen, etc, naar het strand. Zoiets als een paasweekend met schitterend weer en allemaal naar de zee (over een 80/90 km baan).

Elk voordeel heeft z'n nadeel. In New Zealand is in elk dorp een openbaar toilet en 99% is schoon en gratis! Maar ja, waar zijn de dorpen als je ze nodig hebt :) Nele werd al wat benauwd, maar gelukkig zagen we een bord WINERY verschijnen en daar zijn wij dan ook gestopt.

Aangezien na de plaspauze de file alleen maar langer geworden was, hebben wij een tasting gedaan met bijbehorenden lunch platter (zie verderop de uitleg).

Na 1 uur zijn we toch vertrokken en opnieuw de file ingedoken. Nog geen 5-10km verder kwam het eerst volgende dorp (tja) en nam iedereen de afslag naar het strand. Vanaf dat moment waren de wegen weer net zo druk als dat we gewend waren.

In Whangerei zijn we kort gestopt voor een ijsje en vervolgens door gereden naar Vanessa.

Vandaag (zondag) hebben wij goed besteed. Allereerst stond een speedboot op het programma, welke ons bracht naar de Hole in the Rock. Alle foto's hiervan staan op onderstaande link:

Na de Hole in the Rock, een middaglunch en bijbehorend dutje, heb ik de dames naar een wijnproeverij, noga/taartenmakerij en de chocolatterie gereden. Ik heb natuurlijk overal van geproefd, behalve de wijn.

Vervolgens, rond 17u, hebben wij een duik genomen in het zwembad en heeft Nele een heerlijke platter (schotel) met van alles en nogwat klaargemaakt. Van zalm, worst, lamsvlees, kaas, brie, tot courget, heeeerlijk !!

Na het afruimen hebben we de officiele en eigengemaakte trouwfoto's en honeymoonfoto's bekeken. Fiji is heel mooi, maar ook warm, vochtig en muggen.

Morgen staat een dagtour op het programma. Deze tour gaat naar het uiterste noorden van het noordereiland (Cape Reinga (Uitspraak Keep Ri-enga)). Op de terugweg gaan we over 90-mile beach (over het strand met de bus) en met een surfplankje van de zandduinen afglijden. Mijn record is 2x, want eraf is tof, maar naar boven is tevoet en doodvermoeiend.

Als morgen voorbij is, hebben wij alleen dinsdag en woensdag nog, snik ! Deze gaan we gebruiken voor zon, zee, strand, zwemmen, kletsen met elkaar, spelen met de kids, etc.

Donderdagmorgen 09u30 (bij jullie woensdagavond 09u30) vertrekt de vlucht van Kerikeri naar Auckland, gevolgd door de 14u00 vlucht naar Hong Kong. We komen daar om 20u aan (lokale tijd) en vertrekken weer om 00u30. De verwachte aankomst in Amsterdam is vrijdag 13 februari 06u30.

Sonja, die is hier ook nog, vertrekt ook op donderdag (zelfde vlucht) maar in Auckland stapt zij in het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Pas in Amsterdam komen wij elkaar weer tegen, haar tweede vlucht komt om 06u00 aan. Samen uit, samen thuis (36uur later) :)

De weermannen in NZ voorspellen iets minder weer in het noorden. Dit betekent 25 gr en iets meer wolken voor de zon als vandaag. Vandaag/Zondag: 0 wolken.

Goed, iedereen ligt nu in bed, ik ga ook, want morgen om 06u45 gaat de wekker. Het lijkt wel werken... hahaha echt niet !!!

To be continued.

Nieuwe foto's van het Noordereiland:

Nieuwe foto's van de 1e excursie:

• 08 Februari 2009 - 10:22

Luc:

Geniet van de zon en de warmte en leg uwen dikken trui niet te ver want hier heerst koning winter. Goede terugreis!

• 08 Februari 2009 - 15:12

Inge:

geniet nog van jullie laatste dagen. Ik heb hier alles gevolgd en de foto's bekeken maar ben toch benieuwd om jullie verhalen te horen.
    Goeie reis terug en breng een beetje warm weer mee :-)

• 08 Februari 2009 - 15:17

Loekie:

Jammer, dat jullie mooie reis bijna ten einde is. Ik heb het verslag iedere keer met heel veel interesse gelezen. Jammer Tjeerd, dat ik de laatste keer niet kon genieten van Nele's gezellige Vlaamse praatje, (ha, ha)het was erg leuk om een verslag te lezen, dat door één van onze gezellge zuiderburen is geschreven.
    Wij wensen jullie een voorspoedige terugreis toe, die start op het moment, dat Oranje in Tunesië zijn oefenwedstrijd speelt. Ook wij zijn daar niet naartoe, we gaan volgende week een paar dagen skieën, dat geniet onze voorkeur boven een wedstrijd in een land, dat ons niet echt trekt. Bovendien zag ik, dat het er momenteel 10 graden is en regent. Ha, ha, Hennie dacht, dat hij bruinverbrand weer terug zou komen!! Dat zal bij jullie waarschijnlijk wel het geval zijn. Groetjes, goede reis en tot in Amsterdam tegen Schotland. Doei!!!

• 08 Februari 2009 - 15:38

Sandra:

dag nele jullie zitten blijkbaar beter dan ik .heb het enorm druk gehad .ben vrhuisd naar muizen .laat iets weten als je terug in belgie bent.groetjes sandra

• 08 Februari 2009 - 16:43

Gea:

Geniet nog van de dagen bij Vanessa. Ik zal de verhalen missen, maar ja dan zijn jullie er wel weer in levende lijfe.
    Wij zien elkaar vrijdag in Amsterdam. groetjes Gea en Wim

• 09 Februari 2009 - 07:35

Leny Van Paridon:

Ik heb met veel plezier jullie dagen gevolgd, in het ons zo bekende N.Z. Geniet nog van de laatste dagen! (Wij hebben nog steeds heimwee). We spreken elkaar snel!!

Groetjes, Leny, Peter, en Jan van Paridon - St. Anthonis.

• 09 Februari 2009 - 09:32

John W:

Liggend in bed in mijn trainingsslee kan ik jullie alleen maar benijden. Het is werkelijk een waar avontuur wat jullie daar beleven. hier kan je nog jaren op teren als je weer in het grauwe Nederland bent. Goede thuisreis.

• 09 Februari 2009 - 14:03

Nadia:

Goh, de tijd vliegt toch! Is jullie vakantie nu al voorbij?? Maar 't is er zeker eentje om nooit te vergeten!! (en voor mij om nog van te dromen het ooit te kunnen doen)

Geniet nog van die laatste dagen en tot volgende week dan!!

• 10 Februari 2009 - 16:06

Lut:

goede terugreis, en tot gauw,